Door Jeroen Bootsman – Malta debuteerde begin jaren zeventig aarzelend op het songfestival en bleef vervolgens jarenlang thuis. Vanaf de jaren negentig begonnen ze behoorlijk te scoren, waarbij de eindzege een paar keer heel dichtbij kwam. De laatste jaren zijn de kaarten iets anders geschud en zijn de resultaten middelmatig te noemen. Het ligt niet voor de hand dat Sarah Bonnici dit jaar het tij zal doen keren.

De tekst gaat hieronder verder.

 

Goed afkijken

Sarah Bonnici heeft goed gekeken naar de zangeressen Eleni Foureira en Chanel die voor respectievelijk Cyprus en Spanje een tweede en derde plaats behaalden met soortgelijke inzendingen. Maar helaas keek ze niet goed genoeg, anders had dit nummer er niet zo overduidelijk gejat en gekopieerd geklonken en uitgezien. Een ongeïnspireerde, futloos overkomende remake van twee Eurovisieklassiekers, dat is het eigenlijk. Zelden klonk een universele kreet als ra-pa-pa-bam-ba vermoeiender dan uit de mond van Sarah, die met haar weinig wervelende performance lijkt te zeggen dat ze er zelf ook nauwelijks in gelooft. En dan doet het publiek dat ook niet.